Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Συνέντευξη Νίκος Καραφωτίου «Πλέουμε καλώς σε συνθήκες πολεμικής εγέρσεως»


 Γιώργος Κανελλόπουλος | 17/10/2008 | 


Το «ταμείον δεν είναι μείον», παρόλο που «ο δήμος βρίσκεται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση» μάς «διορθώνει» ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Νίκος Καραφωτίου στη σημερινή του συνέντευξη στη «Ν.Ε.» με αφορμή το πρωτοσέλιδο θέμα στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας για την οικονομική κατάσταση του δήμου. Πέραν της δημιουργικής ή της πραγματικής λογιστικής, ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία έχουν τα πολιτικά συμπεράσματα για τη σημερινή εικόνα του δήμου στον τομέα των οικονομικών και σε αυτήν δεν χωράει καμία αμφιβολία. Με ληξιπρόθεσμες οφειλές παρελθόντων οικονομικών ετών ύψους 8,5 εκατ. ευρώ περίπου, κυρίως για υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, ο δήμος για μια ακόμη χρονιά δεν κατάφερε να εισπράξει τα απαιτούμενα από τους δημότες, όπως υποχρεούται βάσει νόμου να κάνει. «Πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες των μηχανισμών είσπραξης του δήμου και να εφαρμοστεί η λεγόμενη επιθετική οικονομική πολιτική εισπράξεως, κυρίως των οφειλών ύδρευσης, ύψους 2.320.851 ευρώ», υποστηρίζει ο κ. Καραφωτίου και προαναγγέλλει «ραβασάκια» προς μεγαλοοφειλέτες για διακοπές σύνδεσης. «Η κίνηση αυτή σίγουρα θα προκαλέσει τις αντιδράσεις των εμπλεκομένων, αλλά επιτέλους κρίνεται απαραίτητη», προσθέτει, αναλογιζόμενος ίσως και το πολιτικό κόστος που θα μπορούσε να επωμιστεί η παρούσα δημοτική αρχή, εφόσον σπάσει τη χρόνια -και ψηφοθηρική, κατά πολλούς- πρακτική των διοικήσεων στον τομέα της ύδρευσης που «φεσώνει» τον ίδιο τον δήμο. Ο ίδιος δεν αποκλείει αυξήσεις στα δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το νέο έτος και όπως επισημαίνει, «αν τελικά απαιτηθεί, η αύξηση θα κυμαίνεται σε ποσοστό κατώτερο του πληθωρισμού». Εκτιμώντας τελικά τις εξελίξεις και το τι μέλλει γενέσθαι στα οικονομικά του δήμου δυο χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων της παρούσας δημοτικής αρχής -και ως υποναύαρχος ε.α.-, ο κ. Καραφωτίου υπογραμμίζει σε ναυτική ορολογία: «Βρισκόμαστε στην κατάσταση του πλέειν καλώς με συνθήκες πολεμικής εγέρσεως και απομένει το τελικό στάδιο του κατάπλου, το οποίο βέβαια είναι και το δυσκολότερο».

- Κληθήκατε να καταθέσετε τρεις ισολογισμούς «μέσα σε ένα χρόνο», όπως χαρακτηριστικά αναφέρατε σε προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο. Ο πιο πρόσφατος, εκείνος του 2007 να ελπίσουμε ότι θα είναι και ο τελευταίος ελλειμματικός για το Δήμο Νέας Ερυθραίας;


«Στο σημείο αυτό να μου επιτρέψετε να χαρακτηρίσω τον τίτλο του κυρίου άρθρου στην εφημερίδα σας «το ταμείο του δήμου είναι μείον», αν όχι ανακριβή, τουλάχιστον ατυχή, διότι σύμφωνα με τον ταμειακό απολογισμό της 31.12.2007 το υπόλοιπο μετρητών στο ταμείο του Δήμου ήταν 430.184 ευρώ, ενώ σήμερα 13 Οκτωβρίου 2008 ανέρχεται σε 852.666 ευρώ. Προφανώς, λόγω έλλειψης εξειδικευμένων εκ μέρους σας γνώσεων, συγχέετε τον ταμειακό απολογισμό με τον ισολογισμό του έτους 2007. Πράγματι η προηγούμενη χρήση 2007 εμφάνιζε ζημία 479.614 ευρώ, έναντι ζημίας 1.073.766 ευρώ του έτους 2006. Επί του θέματος επισημαίνω ότι με καθ όλα νόμιμες και λογιστικά παραδεκτές διαδικασίες, η οικονομική χρήση 2007 μπορούσε να εμφανίσει κέρδη άνω των 2.000.000 ευρώ με την εγγραφή μόνο στο ενεργητικό και όχι και στο παθητικό του ποσού των 2.336.000 ευρώ που προέρχεται από βεβαιωθέντα έσοδα λόγω προστίμων σε διαφημιστικές εταιρείες, όπως επίσης και με τη μη αύξηση κατά 568.911 ευρώ των επισφαλών απαιτήσεων σε σύγκριση με εκείνες του 2006. Αυτό όμως θα αποτελούσε μαγική εικόνα και τραγική ειρωνεία τη στιγμή που ο δήμος βρίσκεται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση. Αντί αυτού προτιμήθηκε η ρεαλιστική απεικόνιση της υφιστάμενης πραγματικότητας, από την εύκολη και λαϊκίστικη θεωρία του εντυπωσιασμού και της ευημερίας των αριθμών. Τώρα το ερώτημα εάν θα είναι ο τελευταίος ελλειμματικός ισολογισμός του δήμου εκείνος του 2007, είναι δύσκολο να απαντηθεί με βεβαιότητα για τα επόμενα έτη, διότι αυτό εξαρτάται από διάφορες ευνοϊκές ή δυσχερείς μελλοντικές συγκυρίες. Σε ό,τι όμως αφορά στο έτος 2008 και σύμφωνα με τα υφιστάμενα μέχρι στιγμής στοιχεία επιτρέψτε μου να είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος για την έκβαση των τελικών αποτελεσμάτων του ισολογισμού».


- Εξαρχής είχατε εκτιμήσει το έλλειμμα στο ταμείο του δήμου για την περίοδο 2004-2007 σε 800.000 ευρώ, γεγονός που επαληθεύτηκε και από το πόρισμα των ελεγκτών – επιθεωρητών του υπουργείου Οικονομικών. Κατά την άποψή σας υπάρχουν πολιτικές ευθύνες στην εξέλιξή του;


«Η πρόσφατη πορισματική έκθεση των επιθεωρητών του υπουργείου Οικονομικών διαπίστωσε έλλειμμα στην οικονομική διαχείριση του δήμου, ύψους 760.741 ευρώ, το οποίο με την προσαύξηση των 127.276 ευρώ καταλογίστηκε σε βάρος της πρώην προϊστάμενης της Ταμειακής Υπηρεσίας. Η έκθεση αυτή έχει δημοσιευθεί πλήρης και με κάθε λεπτομέρεια πρόσφατα στην εφημερίδα σας και ως εκ τούτου δεν είναι χρήσιμο να την επαναλάβω, καθώς μάλιστα η όλη υπόθεση έχει ακολουθήσει την αρμόδια δικαστική οδό για τα περαιτέρω. Σε ό,τι αφορά τις πολιτικές ευθύνες, σαφώς αυτές καταλογίζονται στη προηγούμενη διοίκηση του δήμου, διότι εκτός των άλλων παραλείψεών της, επέδειξε στο συγκεκριμένο θέμα, αρχικά ασυγχώρητη αδιαφορία και ακολούθως πολιτική ατολμία στην αντιμετώπιση του ελλείμματος, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός σοβαρού διαχειριστικού και όχι μόνο προβλήματος, το οποίο ταλανίζει το δήμο από το 2003».

- Παρατηρούμε κάθε χρόνο μια αναντιστοιχία ως προς τα δημοτικά έσοδα, τα οποία «πλασματικώς» προϋπολογίζονται σχεδόν στο τριπλάσιο. Σε ποιο ύψος εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθούν το 2008 και που υπάρχει πραγματικά το πρόβλημα ως προς την είσπραξή τους; Να αναμένουμε το ίδιο «έργο» και τη νέα χρονιά;


«Η αναντιστοιχία η οποία εμφανίζεται κάθε φορά στους προϋπολογισμούς των ΟΤΑ μεταξύ των αρχικά υπολογιζόμενων εσόδων και εκείνων τα οποία τελικά πραγματοποιούνται, οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στο ισχύον λογιστικό σύστημα που προβλέπεται στα έσοδα του προϋπολογισμού να περιλαμβάνονται όχι μόνο οι εισπράξεις της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, αλλά και εκείνες των απαιτήσεων του δήμου που έχουν δημιουργηθεί σε όλα τα προηγούμενα χρόνια (ΠΟΕ). Για παράδειγμα στον οικονομικό απολογισμό του 2007 τα έσοδα της χρήσεως ήταν 12.383.000 ευρώ και τα έσοδα από ΠΟΕ 6.266.000 ευρώ με αποτέλεσμα συνολικό άθροισμα εσόδων 18.649.000 ευρώ, ποσόν που δεν απέχει πολύ από τα προϋπολογιζόμενα έσοδα ύψους 22.591.000 ευρώ και πάντως σε καμία περίπτωση η διαφορά της αναντιστοιχίας δεν είναι τριπλάσια. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, στον υπό κατάρτιση προϋπολογισμό έτους 2008 θα καταβληθεί προσπάθεια όσο το δυνατό για ρεαλιστικότερη απεικόνιση των αριθμητικών δεδομένων, αν και υπάρχει ο περιορισμός της εμφάνισης ισολογισμένου ταμειακού προϋπολογισμού».

- Δύο χρόνια στο τιμόνι των οικονομικών υπηρεσιών, θεωρείτε ότι «ο καλός καπετάνιος στη φουρτούνα φάνηκε» ή χρειάζεται ακόμη προσπάθεια; Σε ποιους συγκεκριμένους τομείς θα πρέπει να ενταθούν αυτές οι προσπάθειες;


«Στην ερώτησή σας χρησιμοποιείτε ναυτική ορολογία και γι αυτό το λόγο θα απαντήσω ανάλογα. Ο καλός ο καπετάνιος φροντίζει να εξασφαλίζει για το σκάφος του με ακριβή χρονολογική σειρά τις ακόλουθες συνθήκες: Αρχικά το επί πλέειν, κατόπιν το κωπηλατείν, ακολούθως το πηδαλιουχείν, μετά το πλέειν και τελικά το καταπλέειν σε ασφαλή λιμένα. Κάθε πρωθύστερη ενέργεια θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Στην περίπτωση του δήμου τα οικονομικά ευρίσκονται στην κατάσταση του πλέειν καλώς με συνθήκες πολεμικής εγέρσεως και απομένει το τελικό στάδιο του κατάπλου, το οποίο βέβαια είναι και το δυσκολότερο. Οι τομείς στους οποίους πρέπει να ενταθούν οι συντονισμένες προσπάθειες για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος των οικονομικών του δήμου είναι απλοί και γι αυτό το λόγο και δύσκολοι: Περιορισμός των δαπανών, αύξηση των εσόδων. Δυστυχώς οι δαπάνες στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι ανελαστικές (μισθοδοσία, δικαιώματα προσωπικού, λειτουργικά έξοδα) και δεν αποδέχονται μείωση, εκτός εκείνων που αφορούν στις προμήθειες για τις οποίες πρόσφατα εφαρμόζεται πρόγραμμα παρακολουθήσεώς τους με τη δημιουργία μηχανογραφημένης αποθήκης , μητρώου προμηθευτών, αρχείου τιμών κλπ. Σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις του δήμου οι οποίες προέρχονται από οφειλές των κατοίκων, αυτές ανέρχονται στις 31.12.2007 στο ποσόν των 7.646.958 ευρώ. Πρέπει λοιπόν να ενταθούν οι προσπάθειες των μηχανισμών είσπραξης που αυτός διαθέτει. Εδώ πρέπει να εφαρμοστεί η λεγόμενη επιθετική οικονομική πολιτική εισπράξεως, κυρίως των οφειλών ύδρευσης, ύψους 2.320.851 ευρώ την 31.12.2007. Έτσι λοιπόν, εντός του μηνός, 141 που οικογένειες οφείλουν ποσόν άνω των 1.000 ευρώ εκάστη, θα ειδοποιηθούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους συνολικής αξίας 419.620 ευρώ και σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους θα διακοπεί η υδροδότησή τους. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η ίδια διαδικασία και για τους υπόλοιπους οφειλέτες. Η κίνηση αυτή σίγουρα θα προκαλέσει τις αντιδράσεις των εμπλεκομένων, αλλά επιτέλους κρίνεται απαραίτητη, διότι μέχρι τώρα αυτοί που αδικούνται κατάφωρα είναι οι πολίτες, οι οποίοι είναι τυπικοί στις υποχρεώσεις τους. Επίσης θα ανατεθεί σε καθ ύλη εξειδικευμένο δικηγόρο η διεκδίκηση μέσω δικαστικής οδούς του ποσού των 4.060.000 ευρώ, το οποίο οφείλεται από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε διάφορες διαφημιστικές εταιρείες για παράνομη χρήση δημοτικών χώρων. Με αυτές κυρίως τις βασικές ενέργειες η διοίκηση του δήμου ευελπιστεί στη σοβαρή αύξηση των εσόδων της».


- Να αναμένουμε κάποια αύξηση σε δημοτικά τέλη το 2009 ή αυτά θα παραμείνουν σταθερά;


«Η αύξηση ή μη των ανταποδοτικών τελών θα αποφασιστεί κατά την επικείμενη σύνταξη του προϋπολογισμού του έτους 2009 και αφού συνεκτιμηθούν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης του 2008. Πληροφοριακά επισημαίνεται ότι κατά το τρέχον έτος και στο πλαίσιο της οικονομικής πολιτικής της δημοτικής αρχής αυξήθηκαν κατά 4,5% τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, ενώ σε αντιδιαστολή καταργήθηκαν τα τέλη αυτά για τους αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας, όπως οι άποροι, ανάπηροι και πολύτεκνοι, ενώ μειώθηκαν επίσης κατά 50% για το σύνολο των πολιτών, τα τέλη καθαριότητας ταφών και οστεοφυλακίων στο κοιμητήριο. Για την επιβολή αύξησης ή μη των δημοτικών τελών θα ληφθούν υπόψη και οι ακόλουθοι παράμετροι: Η κοινωνική πολιτική (αθλητισμός, πολιτισμός, πρόνοια, παιδεία) της διοίκησης του δήμου που ασκείται μέσω των αντίστοιχων Νομικών του Προσώπων και η οποία απαιτεί την διάθεση από τα έσοδά του, ποσού 950.000 ευρώ περίπου ετησίως για την ικανοποιητική εκπλήρωση των σκοπών της. Οι γνωστές σε όλους πρόσφατες ανατιμήσεις επιβαρύνουν τις λειτουργικές ανάγκες του δήμου και αναφέρομαι στα καύσιμα, στις προμήθειες υλικών, στις εκτελέσεις εργολαβιών και έργων, στις παρεχόμενες υπηρεσίες των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κλπ.). Η εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης του έτους 2009 για τους εργαζόμενους, καθώς και η αύξηση των αποδοχών τους επιβαρύνει τον δήμο. Θεωρώ ότι αυτές οι παράμετροι πρέπει να συνεκτιμηθούν με προσοχή για τη λήψη τελικής απόφασης, ώστε αν τελικά απαιτηθεί η αύξηση μόνο των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, αυτή να κυμαίνεται σε ποσοστό κατώτερο του πληθωρισμού, πράγμα το οποίο μεταφράζεται σε 8-10 ευρώ επιβάρυνση ετησίως της κάθε οικογένειας. Επί του θέματος αυτού, οι συμπολίτες μας πρέπει να γνωρίζουν ότι ο δήμος μας έχει χαμηλότερα τέλη από 34 σε συνολικά 49 δήμους της Αττικής. Συμπερασματικά η τυχόν αύξηση των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού θεωρώ ότι επηρεάζει λιγότερο τους οικονομικότερα ασθενείς, διότι επιβάλλεται ανάλογα με το μέγεθος της κατοικίας και επιβαρύνει, όσο επιβαρύνει, τους πλέον εύπορους».


- Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που κατέθεσε ο συμπολίτης μας υπουργός Οικονομίας και μεταξύ άλλων προβλέπει τον έλεγχο και την εποπτεία στα οικονομικά των ΟΤΑ από διυπουργική επιτροπή σας βρίσκει σύμφωνους;


«Συνοπτικά ο νέος Νόμος προβλέπει τη σύσταση διυπουργικής επιτροπής, η οποία έχει αρμοδιότητες έγκρισης των επιχειρησιακών σχεδίων των ΟΤΑ και επίσης εποπτείας – παρακολούθησης των εσόδων και των δαπανών τους, μέσω των ετήσιων προϋπολογισμών – απολογισμών που θα υποβάλλονται σε αυτή. Η εν λόγω επιτροπή δεν καταργεί, ούτε υποκαθιστά παρόμοιες αρμοδιότητες οι οποίες ασκούνται ήδη από άλλους φορείς. Σε ένα αρχικό συμπέρασμα διαπιστώνεται η καθιέρωση ενός ακόμα εποπτικού και ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος έρχεται να προστεθεί στους πλείστους ήδη υπάρχοντες, όπως το Ελεγκτικό Συνέδριο, η Υπηρεσία Επιτρόπου, το Υπουργείο Εσωτερικών (Περιφέρεια και Νομαρχία Αττικής), το Υπουργείο Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο, Στατιστική Υπηρεσία, ΔΟΥ), το ΙΚΑ και τα λοιπά ασφαλιστικά ταμεία. Βέβαια ο κάθε νέος έλεγχος της Πολιτείας στα οικονομικά των ΟΤΑ είναι ευπρόσδεκτος με την απαραίτητη όμως προϋπόθεση να μην προσθέτει νέες γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες στην εφαρμογή τους θα εμποδίζουν και θα καθυστερούν την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή της λειτουργίας τους. Στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι οι εξωτερικές ελεγκτικές δικλείδες ασφαλείας δεν αποδίδουν αποτελεσματικά, όταν μέσα σε έναν ΟΤΑ επικρατεί κακοδιαχείριση, προχειρότητα, αδιαφορία και ανυπαρξία πρωτογενούς εσωτερικού ελέγχου σε οικονομικά κυρίως θέματα. Πρόσφατο παράδειγμα το πόρισμα των Οικονομικών Επιθεωρητών, οι οποίοι διαπίστωσαν το γνωστό έλλειμμα του δήμου μας».


Η οικονομική συμμετοχή του δήμου στη συντήρηση των σχολείων


- Ως Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, ποιο είναι το σχόλιό σας για την κατάσταση των σχολείων μας με την έναρξη της σχολικής χρονιάς;


«Η κατάσταση των σχολείων μας με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς περιγράφεται παραστατικά στις θετικότατες εκτιμήσεις όλου του διδακτικού προσωπικού, οι οποίες μάλιστα διατυπώθηκαν σε πρόσφατη δημοσιογραφική έρευνα της εφημερίδα σας. Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμη η αναλυτική ενημέρωση των γονέων και γενικότερα των δημοτών για τη συμμετοχή του δήμου στη διαμόρφωση ευνοϊκών συνθηκών λειτουργίας τους στη νέα εκπαιδευτική περίοδο 2008 – 2009. Γι αυτό το λόγο γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Ύστερα από σύσκεψη των εμπλεκομένων φορέων (Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, Σχολικές Επιτροπές, Διευθυντές Σχολείων, Σύλλογοι Γονέων), αποφασίστηκε από κοινού, ο προγραμματισμός των απαραίτητων εργασιών βελτίωσης και συντήρησης των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών όλων των Σχολικών συγκροτημάτων. Η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε κατά τη θερινή περίοδο με συνολικό ύψος δαπάνης 140.000 ευρώ, η οποία αντιμετωπίστηκε αποκλειστικά από τα τακτικά έσοδα του δήμου και επιμερίζεται κατά εκτίμηση ως εξής: 1ο Δημοτικό 25.000 ευρώ, 2ο & 3ο Δημοτικό 42.000 ευρώ, Γυμνάσιο 37.000 ευρώ, Λύκειο 36.000 ευρώ, σύνολο 140.000 ευρώ. Ενώ πρέπει να προστεθεί και η αξία των εργασιών διαμόρφωσης και ανακαίνισης των εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του υπό λειτουργία 3ου Νηπιαγωγείου, η οποία ανέρχεται σε 20.000 ευρώ. Στα ποσά αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν οι ακόλουθες δαπάνες, οι οποίες αφορούν στα σχολικά κτίρια στο σύνολό τους: Εξέταση από ΕΜΠ της αντισεισμικής επάρκειά τους 15.000 ευρώ και περιοδικός καθαρισμός και απολύμανσή τους 10.000 ευρώ.

Από τα ανωτέρω αναφερόμενα προκύπτει ότι ο Δήμος Νέας Ερυθραίας έχει διαθέσει μέχρι στιγμής για το έτος 2008 από ιδίους πόρους-έσοδα το ποσόν των 185.000 ευρώ για εκτέλεση εργασιών επισκευής και συντήρησης των σχολικών κτιρίων. Πλέον αυτών και για τη διαμόρφωση της πλήρους εικόνας συμμετοχής του δήμου στις συνολικές εκπαιδευτικές δαπάνες πρέπει να προστεθούν: Τα έξοδα ύψους 33.000 ευρώ για τη διεξαγωγή του θερινού εκπαιδευτικού προγράμματος Δημιουργική Απασχόληση 2008 , διάρκειας 40 ημερών, στο οποίο συμμετείχαν 175 μαθητές των Δημοτικών Σχολείων. Η χρηματική και υλική αρωγή του δήμου σε πάσης φύσεως δραστηριότητες και εκδηλώσεις των σχολείων όπως θεατρικές παραστάσεις, βράβευση επιτυχόντων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, υποδοχή νέων μαθητών νηπιαγωγείων-δημοτικών, αποστολές μαθητών-καθηγητών του Λυκείου στο εξωτερικό, έκδοση επετηρίδας. Παροχή δωρεάν Internet στο 1ο Δημοτικό και Γυμνάσιο, χορηγία προτζέκτορα και διαμόρφωση αίθουσας εκδηλώσεων 1ου Δημοτικού, δωρεά έξι υπολογιστών στο 2ο-3ο Δημοτικό Σχολείο, φωτοτυπικό μηχάνημα στο Γυμνάσιο κλπ.

Συνεχής διάθεση των συνεργείων του δήμου σε ανταπόκριση αιτημάτων τους για εκτέλεση εργασιών καθαρισμού-ευπρεπισμού αύλειων χώρων, καθώς και σε ηλεκτρολογικές, μηχανολογικές, υδραυλικές εργασίες και επισκευές. Επιπρόσθετα με ενέργειες του δήμου εξασφαλίστηκαν από τον Όμιλο Ι. Λάτση 12.000 ευρώ για κάλυψη αναγκών θέρμανσης των σχολείων. Ο έγκαιρος επιπλοσιακός και εποπτικός εξοπλισμός του 3ου Νηπιαγωγείου, καθώς και δωρεά από κατάστημα της πόλης ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών οικοσυσκευών για τις ανάγκες λειτουργίας του. Σε ό,τι αφορά στις επιχορηγήσεις του αρμόδιου υπουργείου μέσω των Σχολικών Επιτροπών για κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αυτές ανήλθαν στο ποσόν των 122.837 ευρώ, ενώ αναμένεται και η επιχορήγηση του Δ΄ τριμήνου 2008, ύψους 45.672 ευρώ. Συνοψίζοντας λοιπόν απολογιστικά, τα μέχρι τώρα οικονομικά στοιχεία, προκύπτει ότι: Η ενίσχυση εκ μέρους του δήμου ανέρχεται στο ποσό των 218.000 ευρώ. Η ενίσχυση εκ μέρους του αρμόδιου υπουργείου και των ιδιωτών ανέρχεται στο ποσό των 134.837 ευρώ. Ανεξάρτητα από αυτά αξίζει να σημειωθεί το σημαντικό γεγονός έκδοσης από το υπουργείο Παιδείας, κατόπιν ενεργειών της διοίκησης του δήμου αδειών, δημιουργίας των ακόλουθων σχολείων στη Νέα Ερυθραία: 3ο Νηπιαγωγείο, 4ο Δημοτικό Σχολείο, 2ο Γυμνάσιο, τα οποία θα ανεγερθούν σε οικόπεδα που διαθέτει ο δήμος. Μάλιστα, εντός του μηνός θα υπογραφεί η προβλεπόμενη προγραμματική σύμβαση μεταξύ του αρμόδιου υπουργείου και της δημάρχου για την έναρξη εργασιών κατασκευής του 3ου Νηπιαγωγείου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου σε τμήμα του Πάρκου ΗΒΗ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου